خرید املاک توسط برندهای لوکس به قصد کنترل بازار خرده‌فروشی

خرید املاک توسط برندهای لوکس به قصد کنترل بازار خرده‌فروشی
خرید املاک توسط برندهای لوکس  به قصد کنترل بازار خرده‌فروشی

 

برندهای گران‌قیمت و لوکس صدها میلیون دلار برای خرید املاک خرج می‌کنند تا از این طریق تسلط بیشتری بر بازار خرده‌فروشی داشته باشند و رقابت را محدود‌تر کنند.

bloomberg گزارش داد در ماه دسامبر، برند PARADA با خرید ملکی در میدتاون نیویورک و یک ساختمان اداری در مجاورتش به قیمت 835 میلیون دلار، قدرت اقتصادی و تجاری خود را به رخ کشید. همچنین مالک GUCCI در خیابان پنجم نیویورک، 963 میلیون دلار برای ملکی پرداخت کرد که می‌تواند در آینده فروشگاهی برای آنها باشد. LVMH درحال مذاکره برای خرید ساختمانی در برگدورف است. اواخر سال 2021، فروشگاه گودمن در میدان یونیون سانفرانسیسکو، ساختمانی را به قیمت 63 میلیون دلار به شنل فروخت. این برند لوکس در سال 2015 مبلغ 152 میلیون دلار برای ملکی پرداخت کرده بود که اکنون فروشگاه پرچمدار جدیدش در لس‌آنجلس است.این معاملات احتمالا به خرده‌فروشان لوکس، اطمینان بیشتری برای کنترل بازار بدهد. آنها معمولا فضای تجاری را از سایر شرکت‌های املاک اجاره می‌کنند و به خرده‌فروشان اجازه می‌دهند مستاجران‌شان را انتخاب کنند و در مورد بازسازی فراتر از فضای خود تصمیم بگیرند.براساس گزارش bloomberg،LVMH سال گذشته حدود 2.66 میلیارد دلار املاک و مستغلات در سراسر جهان ازجمله چندین ملک در لندن و پاریس خریداری کرد. برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH به سرمایه‌گذاران گفت: «ما درتلاشیم بهترین مکان‌های ممکن را برای برندهایمان بخریم.» این برند همچنین سرمایه‌گذاری زیادی در مراکز خرده‌فروشی در شهرهایی مانند میامی و پاریس انجام داده و سبک خاص خودش را اطراف فروشگاه‌هایش شکل می‌دهد.

 

 

 محدود کردن رقابت

خریدها به‌طورکلی محدود به برجسته‌ترین مناطق خرده‌فروشی جهان مانند خیابان پنجم در نیویورک، رودئو درایو لس‌آنجلس در بورلی هیلز و میدان یونیون در سانفرانسیسکو است.انتظار نمی‌رود این ماجرا به ‌روندی بسیار معمول تبدیل شود، زیرا فقط برخی برندهای خاص، املاک و مستغلات زیادی برای فروش دارند. او گفت: «در دسترس بودن املاک، محدود است و خرده‌فروشان لوکس تمایل دارند در زمینه خرید املاک و مستغلات جای پای خود را سفت کنند.» برای سایر خرده‌فروشانی که به‌دنبال فضا هستند، پیش‌قدم شدن سایر برندها برای خرید ملک می‌تواند دردسرساز شود. برندهای لوکس معمولا فضاهای خریداری‌شده را به فروشگاه‌های خودشان اختصاص می‌دهند. برخی مناطق در شهرهای بزرگ دنیا در حال حاضر بازاری فشرده برای اجاره خرده‌فروشی است، زیرا تقاضا از سوی طیف گسترده‌تری از خرده‌فروشان وجود دارد. طبق تحقیقات CBRE در سه‌ماهه اول سال 2024، تنها هشت فضای خرده‌فروشی طبقه همکف مراکز خرید به‌طور مستقیم در دسترس بود. به‌صورت طبیعی اگر برندی درحال خرید ملکی باشد، اجاره دادن آن فضا به برند لوکس دیگری ممکن نیست. درحال‌حاضر پیدا کردن فضایی که متعلق به برندهایی مانند LVMH نباشد، محال به‌نظر می‌رسد!اجاره در امتداد خیابان پنجم نیویورک درطول سال گذشته کاهش یافته؛ اگرچه هنوز جهت اجاره در این مکان، هزاران دلار برای هر فوت‌مربع هزینه می‌شود. اگر فضایی برای خرید وجود داشته باشد، مبلغ مهم نیست. به گفته تحلیلگری به نام براد جاشینسکی، LVMH در سال 2022 حدود 14.6 میلیارد دلار پول نقد اضافی داشت. اگرچه این رشد از آن زمان کند شده، اما جاشینسکی گفته هجوم نقدینگی اضافی برای این برندهای لوکس پس از مدتی، ادامه یافت و به خرید بیشتر املاک و مستغلات انجامید، زیرا درآمد آنها عمدتا از خرید حضوری حاصل می‌شود. هرچند خرید آنلاین رشد کرده، هنوز بخش نسبتا کوچکی از کل بازار را شامل می‌شود. برندهای لوکس از حدود سال‌های 2018 و 2019 روی ساخت فروشگاه‌های بزرگ‌تر تمرکز کرده‌اند. Tiffany سال 2019 شروع به تغییر فروشگاه پرچمدار نیویورک کرد، در ادامه فروشگاه جدید را در سال 2023 افتتاح کرد. برخی برندها به تجربیاتی مانند خرید سوئیت‌ها یا کافه‌های متصل به فروشگاه تمرکز دارند. برندهای لوکس که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در زمینه املاک انجام می‌دهند، ممکن است نخواهند اجاره‌نامه خود را تمدید کنند. آنها مایلند بر بازار کنترل داشته باشند. خرید ساختمان برای این برندهای لوکس منطقی است، زیرا تمایل دارند تصمیمات بلندمدتی بگیرند. آنها می‌دانند برندهایشان نه‌تنها درطول سال‌ها، بلکه در درازای دهه‌ها و در برخی موارد، قرن‌ها ساخته شده‌اند.

 

 

منبع: Modernretail.co

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , برندهای لوکس , املاک تجاری و اداری , گوچی , سرمایه گذاران

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان