راهکارهای جذب و افزایش مشتری

راهکارهای جذب و افزایش مشتری
راهکارهای  جذب و افزایش مشتری

بررسی سلایق و نیازهای مشتریان

از اصول مهم جذب مشتری، شناخت سلایق و نیازهای آنهاست، زیرا تا زمانی که شما محصول یا خدمتی متناسب با نیاز مخاطب هدف نداشته باشید، مشتری جدیدی جذب نخواهید کرد. بررسی کنید مشتریان احتمالی چه نوع محصول یا خدماتی را می‌پسندند، به چه ویژگی‌هایی در محصول توجه دارند. آنها ترجیح می‌دهند خرید حضوری داشته باشند یا خرید آنلاین، ترجیح می‌دهند برای خرید آنلاین به چه شیوه‌ای پرداخت را انجام دهند و مواردی از این قبیل. با اطلاع از این موارد می‌توانید محصول یا خدماتی متناسب با نیاز مشتری را ارائه دهید و موفق به جذب آنها شوید.

 

در نظر گرفتن تخفیف برای مشتریان جدید

اکثر مشتریان برای خرید، فروشگاه یا مجموعه‌ای را انتخاب می‌کنند که محصول یا خدمت موردنظر آنها را با قیمت مناسب‌تر ارائه می‌دهد یا اینکه تخفیف در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای جذب مشتری تخفیف‌هایی را برای مشتریان خرید اولی در نظر بگیرید، برای مثال پیشنهادهایی چون «یکی بخر، دو تا ببر»، در نظر گرفتن هدیه کوچک و رایگان برای خرید اول و ...

برای ارائه کد تخفیف یا محصول رایگان به مشتریان این موضوع را در نظر داشته باشید که کیفیت محصول یا خدمات را نباید پایین بیاورید، زیرا آسیب زیادی به کسب‌وکار شما وارد می‌کند و مشتری تبدیل به مشتری وفادار نخواهد شد.

 

 

ارسال رایگان

یکی از راهکارهای جذب و افزایش مشتری، ارسال رایگان محصول است. می‌توانید با رایگان کردن ارسال محصول برای خرید اولی‌ها، آنها را به خرید ترغیب کنید یا اینکه ارسال رایگان را برای خریدهای بالاتر از مبلغی خاص در نظر بگیرید. این راهکار علاوه‌بر جذب مشتری، به فروش بیشتر شما نیز کمک می‌کند، زیرا مشتری به‌دلیل آنکه ارسال رایگان است، خرید بیشتری انجام می‌دهد تا به حداقل مبلغ اعلامی شما برسد.

 

استفاده از بازاریابی ارجاعی

از بهترین راهکارهای جذب و افزایش مشتری، استفاده از بازاریابی ارجاعی یا همان بازاریابی دهان‌به‌دهان است. شما در این نوع بازاریابی درصورتی موفق خواهید شد که محصولات و خدمات باکیفیتی را ارائه دهید و مشتری به‌صورت خودجوش و بدون آنکه شما بخواهید محصول یا خدمت شما را به اطرافیان و دوستان خود معرفی می‌کند. بازاریابی ارجاعی باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود، زیرا مردم به نظر دوست، خانواده، افراد مشهور و مطمئن، اعتماد بیشتری دارند.

 

 

توجه به مشتریان قدیمی

از مشتریان قدیمی خود غافل نشوید و حتما با آنها در تماس باشید. می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک، فضای مجازی و دیگر روش‌ها با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار و آنها را به خرید مجدد ترغیب کنید. برای جذب مشتریان قدیمی، بهتر است تخفیف و هدیه بازگشت هم در نظر بگیرید.

 

تگها : فروشگاه , ماهنامه تجارت طلایی , خرید آنلاین , مشتری مداری , فضای مجازی , جذب مشتری , خدمات مشتری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان