برندهای عطرساز، عطرهای برندساز

برندهای عطرساز، عطرهای برندساز
برندهای عطرساز، عطرهای برندساز

چرا از خانه‌های مد گرفته تا کارخانه‌های تجاری، تولید عطریک صنعت واگیردار شده است؟

اخیرا فروش عطرها در سراسر جهان افزایش یافته است. خانه‌های مد برندهایی مانندChanel، Dior، Gucci خطوط جدید عطر راه‌اندازی کرده‌اند تا حضور پرقدرت‌شان را به نمایش بگذارند و مشتریان‌شان را در شخصیت برندشان غرق کنند. این روند توسط برندهای مشهور عطری مانندJLO، CR7، پاریس هیلتون و... پیش رفت و هرکدام رایحه‌های خاص خود را برای طرفداران و دنبال‌کنندگان‌شان دارند.اخیرا روند عرضه عطرها وارد دنیای نشریات-رسانه و البته صنعت سرگرمی‌سازی شده و Esquire و Cirque de Soleil به تولید عطر روی آورده‌اند، اما چرا طراحان مد یا افراد مشهور عطرهای خود را دارند؟

پاسخ این است؛ عطر درواقع بیانیه مد است و ما داستان برندمان را با عناصر حسی از طریق رایحه‌ها بیان می‌کنیم و چه راهی بهتر از عطرها؟ گرچه طراحان مد الزاما عطرساز نیستند، یک ‌فصل مشترک دارند؛ هنر و داستان‌گویی. طراحان داستان‌هایشان را از طریق پارچه‌ها، پالت‌های رنگی، استایل، برش‌ها و... و عطرسازان تولیدات‌شان را با رایحه‌هایی تعریف می‌کنند که هرکدام مانند نت موسیقی یک سمفونی ترکیب شده‌اند. برندها رایحه‌ها را با عناصر حسی ترکیب می‌کنند و به مشتریان حس خوبی می‌دهند. Cirque du Soleil به‌عنوان صنعت سرگرمی‌ساز مشهور در کانادا و دنیا، اولین عطر خود را در بهار امسال عرضه کرد. این رونمایی‌ از قدرت رو به رشد عطر به‌مثابه یک جریان درآمد و ابزار بازاریابی حکایت دارد.

 

 

به‌گفته شرکت تحلیلگر داده‌های Circanaعطرها بیشترین رشد را در عرصه برندهای زیبایی و مد امسال دارند و فروش دلاری آنها در نیمه‌ اول سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال 2023، 12 درصد افزایش یافته است. اگر یک برند بخواهد تجربه حسی برای مشتریان خود ایجاد کند و آنها را در تاروپود داستان‌سرایی‌اش راه دهد، توسعه یک خط تولید عطر راه‌حلی مناسب بهنظر می‌رسد.

 

 

من به‌عنوان دانشجوی بخش عطر و مد بیش از 25 سال را در این صنعت گذرانده‌ام و هنوز برای یادگیری ابزارهای بازاریابی جدید- که درحال ظهور مفاهیم جدید در این بخش هستند- هیجان‌زده‌ام و مطمئنم آینده به‌طورکلی برای برندهای عرصه عطر روشن‌تر است.

نویسنده: ریتش موهان

منبع:Retailritesh.com

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , لوکس , عطر , گوچی , دیور

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان