مد و استایل دو عنصر جدایی‌ناپذیر برای شکوفایی برندهای پوشاک

مد و استایل دو عنصر جدایی‌ناپذیر برای شکوفایی برندهای پوشاک
مد و استایل  دو عنصر جدایی‌ناپذیر برای شکوفایی برندهای پوشاک

با توجه به تجربه برگزاری چند دوره مسابقات فیتنس استایل، بسیاری از جوانان در جهت ورزش سلامت‌محور شروع به فعالیت در این رشته کرده‌اند در نتیجه از تاثیرات این مسابقات بر روند مد و برندهای پوشاک کشور نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. در این شماره با مجید انصاری فعال حوزه مدلینگ و داور  بین‌المللی فدراسیون فیتنس و پرورش‌اندام ایران گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

  در ابتدا خودتان را معرفی کنید.

مجید انصاری هستم؛ مدل، استایلیست و فعال در حوزه مد و داور بین‌المللی فدراسیون فیتنس و پرورش‌اندام ایران.

 

از آغاز فعالیت حرفه‌ای‌تان در حوزه مدلینگ برایمان بگویید. چگونه این استعداد را در خود کشف و شکوفا کردید؟

زمانی که این فعالیت را شروع کردم، این حوزه کاملا در ایران ناشناخته بود. ورود من به دنیای فشن و مدلینگ کاملا اتفاقی و استعدادیابی فردی در یک مرکز خرید بود که مرا به آقای رزم‌آرا- که در آن زمان تنها مرجع بود- برای یک فشن‌شو در هتل هما معرفی کرد که با حضور برندهای ال‌سی‌من، درسا، نیکو تن‌پوش و زانتوس بود که این اولین فشن‌شو بعد از انقلاب در کشور به‌شمار می‌رفت. این برنامه در سال ۱۳۸۲ انجام شد.

 

 

   در چند سال گذشته شاهد هم‌افزایی میان مد و فشن و ورزش بوده‌ایم. از رابطه مد و فشن با فیتنس و ورزش برایمان بگویید.

همیشه دنیای مد و ورزش به‌صورت مستتر درکنار یکدیگر بوده‌اند و داشتن تناسب‌اندام و لایف‌استایل درست باعث جذاب‌تر دیده شدن لباس در هر فردی می‌شود، به‌طوری‌که می‌گویند فشن آن چیزی است که شما می‌خرید و استایل کاری است که با آن انجام می‌دهید.

 

   از آغاز مسابقات فیتنس‌استایل قهرمانی کشور برایمان بگویید.

با توجه به تجربه برگزاری چهارسال مسابقه در اکثر حوزه‌ها، شهرها، مسابقات کشوری و انتخاب تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی، خیل عظیمی از جوانان در جهت ورزش سلامت‌محور شروع به فعالیت در این رشته کرده‌اند. نیاز مبرم برندها برای معرفی محصولات‌شان و همچنین چهره تبلیغاتی جهت معرفی طراحی‌ها و سبد کالایشان این بستر برای آنها کاملا فراهم ‌شده که از این فرصت و از ظرفیت این مجموعه- که بیش از هزار ورزشکار خوش‌چهره و خوش‌استایل و دارای رجیستری عدم سوءپیشینه و عدم‌اعتیاد هستند- بهره ببرند و در مسابقات کشوری و جهانی و حتی به‌صورت اختصاصی از ظرفیت این جوانان استفاده کنند.

 

 

 تاثیر این همکاری و همراهی بر برندها چیست؟

چهارسال پیش با انتخاب امیر زندی- یک مدیر خلاق- در مقام ریاست کمیته فیتنس کشور شکوفایی این رشته استارت خورد. من نیز افتخار داشتم از همان ابتدا درکنار ایشان و کمیته فیتنس باشم. با توجه به رشته‌ای به نام فیت‌مدل در فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش‌اندام با خلاقیت این مدیر پرتوان رشته مزبور در ایران فعال شد و ذیل فدراسیون پرورش‌اندام جمهوری اسلامی و فدراسیون جهانی شروع به برگزاری دوره‌های مربیگری، مسابقات و داوری این رشته کرد. در ادامه با توجه به شرایط اجتماعی کشور عزیزمان دو رشته فیتنس‌استایل و ماسل‌استایل نیز به این مجموعه افزوده شد. این مسابقات با همکاری و حمایت برندها تاثیر بسزایی در همکاری ورزش و برندهای پوشاک خواهد گذاشت و در ادامه چنین روندی شاهد هم‌افزایی بیشتر برندها و این رشته ورزشی خواهیم بود که قطعا موجب هرچه بیشتر دیده شدن برندهای پوشاک کشورمان خواهند شد.

 

  چه افرادی پایه‌گذار این مسابقات در ایران بودند؟

امیر زندی، ریاست کمیته فیتنس به‌همراه تیم‌شان و من که افتخار همکاری داشتم با حمایت ریاست فدراسیون جهانی این مهم به سرانجام رسید.

 

 استانداردهای موردنیاز فیتنس‌استایل چیست و چه تفاوتی با استانداردهای مدلینگ دارد؟

این مسابقات در دو راند بدن و پوشش برگزار می‌شود که در راند اول ورزشکار ازنظر بخش ورزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در راند دوم پوشش و راند لباس داوری می‌شود. در فدراسیون جهانی نام این رشته فیت‌مدل است و این امر نشان می‌دهد این رشته کاملا منطبق با مدلینگ بوده و استانداردهای آن مانند یکدیگر است.

 

 

   به‌صورت‌کلی به‌نظر شما در ایران صنعت مدلینگ داریم؟ با اشل‌های بین‌المللی این صنعت چقدر فاصله داریم؟

در ایران این مقوله کاملا تا امروز غیرمتمرکز، غیرعلمی و کاملا در یک دایره بسته انجام می‌شود و بدیهی است چهره‌های تبلیغاتی امروز ما کاملا تکراری است، به‌صورتی‌که در یک نمایشگاه پوشاک یک چهره را در پنج‌غرفه به‌عنوان چهره تبلیغاتی می‌بینید و ورود این رشته می‌تواند دست برندها را برای فعالیت در این حوزه باز بگذارد.

 

   در خاتمه از برنامه‌های آتی و به‌ویژه چشم‌اندازتان در فیتنس‌استایل بگویید.

با توجه به برگزاری مسابقات جهانی برای اولین‌بار در کشور عزیزمان مطمئنا ظرفیت این رشته جذاب افزایش خواهد یافت و از همین‌جا از تمامی برندها دعوت به همکاری می‌کنم.

 

 

تگها : پوشاک , ماهنامه تجارت طلایی , برند , بین المللی , فشن شو , مدلینگ , فیتنس , پرورش اندام

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان