مراسم We , Robot با نمایشی هیجان‌انگیز از ربات‌های انسان‌نمای Optimus

مراسم We , Robot با نمایشی هیجان‌انگیز از ربات‌های انسان‌نمای Optimus
مراسم   We ,  Robot  با  نمایشی  هیجان‌انگیز  از   ربات‌های  انسان‌نمای  Optimus

ایلان ماسک سرانجام در رویداد «We, Robot» که روز ۱۰ اکتبر در استودیو برادران وارنر در کالیفرنیا برگزار شد، روبوتاکسی تسلا را معرفی کرد. روبوتاکسی(Robotaxi) که با الهام از سایبرتراک (Cybertruck)، معروف به سایبرکب (Cybercab) ساخته شده، دارای درهای پروانه‌ای و دو صندلی است. ماسک همچنین در این مراسم از روبو ون تسلا رونمایی کرد که ظرفیت ۲۰ نفر را دارد. این خودروها کاملا خودران و بدون راننده هستند.

 

تاکسی‌های کم هزینه

ماسک تاکید کرد که خودروها معمولا هزینه زیادی دارند، به ویژه با توجه به اینکه خودروها به طور متوسط ‌تنها ۱۰ ساعت از ۱۷۰ ساعت در هفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از آن می‌توان از یک خودروی خودران حدود پنج برابر بیشتر استفاده کرد. ماسک با اشاره به اینکه خودروهای خودمختار 10 برابر ایمن‌تر از رانندگان انسانی خواهند بود، گفت: با استقلال، زمان خود را پس خواهید گرفت. هزینه حمل و نقل خودمختار آنقدر پایین خواهد بود که می‌توانید آن را به عنوان حمل و نقل انبوه فردی در نظر بگیرید. ایلان ماسک همچنین تایید می‌کند که Cybercab را می‌توان برای استفاده شخصی خریداری کرد. انتظار می‌رود هزینه آن زیر ۳۰ هزار دلار باشد. ماسک افزود که هزینه عملیاتی روبوتاکسی ۲۰ سنت در هر مایل به اضافه ۳۰ تا ۴۰ سنت با مالیات خواهد بود.

 

 

 

روبوون‌ها نیز در این مراسم به روی صحنه رفتند.

ماسک گفت که طراحی این خودرو، یادآور قطارهای سریع‌السیر است و لاستیک‌های آن در معرض دید قرار ندارند. این ون جدید می‌تواند حداکثر ۲۰ نفر را حمل کند و از آن برای جابه‌جایی مسافر، حمل‌ونقل کالا، و حتی تیم‌های ورزشی استفاده خواهد شد. این محصول یکی از اعضای اصلی ناوگان Tesla Network، سرویس تاکسی اینترنتی خودران تسلا خواهد بود. تسلا پیش‌تر به‌طور ضمنی به توسعه چنین سیستمی اشاره کرده بود و اکنون با رونمایی از روبوون، این ایده وارد فاز عملیاتی شده است. Tesla Network همچنین از خودروهای شخصی خودران مشتریان تسلا نیز برای سرویس‌دهی استفاده خواهد کرد. ایلان ماسک در گذشته به توسعه سیستم حمل‌ونقل شهری با ظرفیت بالا اشاره کرده بود و این ون خودران می‌تواند به‌عنوان بخشی از این طرح باشد. در واقع، ماسک حتی به تولید اتوبوس‌های خودران برای شهرهای پرتراکم نیز اشاره کرده است.

 

 

او در این مراسم باشکوه یک غافلگیری دیگر هم برای مردم جهان داشت:‌ نمایش تعدادی ربات انسان نما که می‌توانستند راحت حرکت کنند و با مهمانان معاشرت کنند! این ربات‌ها کارهای مختلفی مانند جابجا کردن بسته‌، رقصیدن،‌ راه رفتن، بازی کردن، آبیاری گیاهان و سرو نوشیدنی را انجام می‌دادند. ایلان ماسک می‌گوید این ربات‌ها می‌توانند «هر کاری را انجام دهند» و مثال‌هایی مانند پیاده روی با سگ خانگی، نگهداری از بچه‌ها چمن‌زنی را ذکر می‌کند. او متعقد است که ربات‌های انسان نمای تسلا، ارزشمندترین محصول کارخانه تسلا و بزرگترین محصول تاریخ خواهند بود و وعده داد که تا چند سال دیگر هرکسی می‌تواند یک ربات انسان نما برای خودش بخرد تا در کارهای روزانه‌ کمکش کند، اما این ربات حدودا ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت!

هنوز نمی‌شود دقیقا گفت که آیا این ربات‌ها می‌توانند واقعا آینده را متحول کنند و آنقدر که ایلان ماسک مدعی است،‌ قدرتمند هستند؟‌ یا این ویدیوها صرفا تبلیغاتی و برای بالا بردن هیجان بازار است؟!

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , خودرو بدون راننده , ایلان ماسک , ربات انسان نما , روبوون

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان