گفت‌وگو با محمد کاتوا، مدیر ارشد بازرگانی «IKEA» عربستان سعودی و بحرین

گفت‌وگو با محمد کاتوا، مدیر ارشد بازرگانی «IKEA» عربستان سعودی و بحرین
گفت‌وگو با محمد کاتوا،  مدیر ارشد بازرگانی «IKEA» عربستان سعودی و بحرین

 

کنترل الگوی خواب با تختخواب‌های هوشمند

محمد کاتوا، مدیر ارشد بازرگانی،«IKEA»عربستان سعودی و بحرین، طی یک گفت‌و گوی اختصاصی، نقاط عطف کسب‌وکار مبتنی بر فناوری، چشم‌انداز خانه‌های هوشمند آینده و موارد دیگر را توضیح داد.

برای IKEA Alsulaiman، خرده‌فروش و توزیع‌کننده رسمی محصولات «IKEA» در عربستان سعودی و بحرین، یک سرمایه‌گذاری قابل توجه مبتنی بر فناوری، برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. توسعه و عرضه پلتفرم خرید مجازی، برای پر کردن شکاف بین تجربیات آنلاین و فروشگاهی  شتاب گرفته است. چنین تمهیدی، خرید همه جانبه و تعاملی را به مشتریان ارائه می‌کند. پلتفرم جدید به مشتریان این امکان را می‌دهد مبلمان و دکور را با ابعاد واقعی و گزینه‌های  مختلف به شکل آنلاین تجسم کنند. این کار، عدم اطمینان در فرآیند خرید را کاهش و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد. این ابزار، جهت افزایش کارایی در زنجیره تامین طراحی شده است. او افزود: «این سرمایه‌گذاری همچنین با اهداف پایداری برای حداقل رساندن ردپای کربن در محصولات تولید شده، همخوانی دارد .تمرکز ما بر افزایش تجربه مشتری از طریق فناوری و در عین حال پیشبرد اهداف زیست محیطی است. پیشنهادات خانه هوشمند را با راه اندازی نسل بعدی سیستم روشنایی گسترش دادیم. این ادغام نه تنها فضای خانه را نونوار می‌کند بلکه به حفظ انرژی مصرفی هم می‌انجامد. در راستای تعهد به پایداری، ردپای کربن را با  منابع انرژی تجدیدپذیر در تمامی امکانات خود کاهش داده‌ایم و سیستم بازیافت آب MISTELN را معرفی کرده‌ایم که مصرف آب را  به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. در بخش آنلاین سیستم ردیابی سفارش را بهبود بخشیدیم، فاکتورهای دیجیتال را اصلاح و یک برنامه تلفن همراه را در بحرین راه اندازی کردیم.

 

 

چشم انداز شما از «خانه‌های هوشمند» در آینده چیست؟

آینده خانه‌های هوشمند قرار است ترکیبی جذاب از فناوری پیشرفته و طراحی انسان محور باشد و هدف آن افزایش راحتی، کارایی و پایداری است. دورنمای «خانه های هوشمند» در آینده نزدیک شامل استفاده از محصولات موجود و فناوری‌های نوآورانه  «IKEA»برای ایجاد اکوسیستمی است که راحتی مبتنی بر فناوری را با طراحی انسان محور هماهنگ می‌کند. علاوه بر این در حال توسعه مبلمان هوشمند هستیم؛ آنچه نه تنها به دستورات پاسخ می‌دهد، بلکه نیازها را هم  پیش بینی می‌کند. به عنوان مثال، تختخواب‌های ما به زودی می‌توانند الگوهای خواب را کنترل کنند و بر اساس آن دما یا سفتی را تنظیم کنند. به طور مشابه، آشپزخانه‌های هوشمند  دستور‌العمل‌هایی را بر اساس اهداف بهداشتی و مواد موجود پیشنهاد می‌دهند؛ در حالی که موجودی‌های مواد غذایی را هم مدیریت می‌کنند.

برنامه فناوری آینده برای خرده فروشان MENA چیست؟

دستور کار فناوری آینده برای سازمان‌های خرده‌فروشی مستقر در MENA حول محور استفاده از هوش مصنوعی  و کلان داده‌ها برای ایجاد تجربیات شخصی و مدل‌های عملیاتی پایدار است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، نقش‌های محوری در درک و پیش‌بینی ترجیحات و رفتارهای مشتری ایفا می‌کنند. با استفاده از این داده‌ها، خرده‌فروشان می‌توانند تجارب خرید بسیار شخصی‌شده، توصیه‌های محصول متناسب و بهینه‌سازی زنجیره‌های تامین را ارائه کنند که نه تنها انتظارات مشتری را برآورده می‌سازد، بلکه باعث کاهش ضایعات و بهبود کارایی می‌شود. علاوه بر این، فناوری‌هایی که کارایی انرژی را افزایش می‌دهند از ضایعات می‌کاهند و اصول اقتصاد دایره‌ای را ترویج می‌کنند. به عنوان مثال، ادغام بلاک چین برای ردیابی منشاء محصول جهت کاهش مصرف انرژی در فروشگاه‌ها و انبارها، یک استراتژی محوری خواهد بود.

 

 

آیا مانعی برای پذیرش فناوری وجود دارد؟

یکی از موانع مهم برای پذیرش فناوری در کسب و کار ما، محدودیت ادغام یکپارچه فناوری‌های پیشرفته در زیرساخت‌های موجود است. در عین حال اطمینان می‌دهیم این نوآوری‌ها برای همه مشتریان ما در دسترس و کاربرپسند باقی می‌مانند.پایگاه مشتریان ما به طور استثنایی متنوع است؛ از افراد آگاه در فناوری گرفته تا افراد کم‌تر آشنا با دنیای مدرن. این تنوع ما را ملزم به توسعه راه حل‌هایی می‌کند که نه تنها پیشرفته هستند بلکه برای استفاده از زندگی کارایی دارند. اطمینان از اینکه فناوری ما، تجربه مشتری را به جای پیچیده‌تر کردن، بهبود می‌بخشد، بسیار مهم است. می‌خواهیم تعادلی ایجاد کنیم و بر این اساس، مایلیم راه‌حل‌های فناوری در عین ایجاد ارزش افزوده از پیچیدگی برای مشتریان دور باشد. غلبه بر این موانع، آزمایش مداوم کاربر و  آموزش سطح دسترسی را می‌طلبد.

 

 

منبع: Imagesretailme.com

 

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , کسب وکار , ikea , هوشمند سازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان