گفت وگو با امیر‌علی حیدری ، مدیرعامل برند فلای فشن

گفت وگو با امیر‌علی حیدری ، مدیرعامل برند فلای فشن
گفت وگو با امیر‌علی حیدری ، مدیرعامل برند فلای فشن

تکنیک پارچه سازی امضای خاص

خانه مد فلای

 

خانه مد فلای از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. رسالت اصلی این برند طراحی و دوخت لباس‌های باکیفیت و همگام با مد روز است. امضای این برند در طرح‌ها استفاده از تکنیک‌های پارچه‌سازی است. شعب این برند به سرعت در حال توسعه هستند. از این رو با مدیرعامل جوان این برند گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد تحصیلات و سوابق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی خودتان برای مخاطبان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیح بدهید.

امیرعلی حیدری هستم، متولد 74، تحصیلاتم MBA در سه گرایش‌ استراتژی، بازاریابی و منابع انسانی و یک DBA نیز در گرایش استراتژی بوده است. از سال 92 در هفته مد تهران شروع به فعالیت کردم. از سال 94 برند fly را همراه با مادرم راه‌اندازی کردم. همچنین با کشور عراق همکاری مشترکی داشته‌ایم و کالکشنی منحصربه‌فرد برای آن اقلیم و فرهنگ طراحی کرده‌ایم. جالب است که اولین صادرکننده رسمی عبا به کشور عمان بوده‌ایم.

 

چه زمانی برای اولین‌بار به فکر تولید پوشاک افتادید؟ مشخصات و ویژگی‌های شایان‌ذکر محصولات شما- که امضای شما محسوب می‌شوند- چیست؟ اولین‌بار سال ٩٤ بود، تیمی از ایتالیا با هدف‌ آموزش طراحی به ایران آمد. ما تصمیم گرفتیم مادر را برای آموزش بیشتر به کلاس‌های این تیم بفرستیم و سپس برند خودمان را راه‌اندازی کنیم.

امضای ما در طرح‌ها استفاده از تکنیک‌های پارچه‌سازی است، زیرا بسیاری از تکنیک‌های ایرانی در این زمینه هستند ولی متاسفانه فراموش‌شده‌اند، مثل مهرکوبی، شعربافی، سوزن‌دوزی، ترکیب رنگ‌ها و استفاده از نماد و موتیف‌های ایرانی.


 

برای شروع همکاری با طراحان لباس چه مواردی مدنظر شماست؟ از نیرویی که به‌عنوان طراح در مجموعه شما مشغول به کار می‌شود، داشتن چه مهارت‌هایی را انتظار دارید؟

استعداد، انگیزه و کار تیمی برای ما مهم‌تر از تجربه و سابقه‌کاری است. هدف ما این است که فرد خلاق را طبق روش‌های خودمان آموزش دهیم و موجب رشد و پیشرفت همکاران‌مان شویم.

 

درحال‌حاضر چه تعداد نیرو در مجموعه شما مشغول‌به‌کار هستند؟

به‌صورت مستقیم ٧٦ و غیرمستقیم ١٦٠ نفر.

 

چه زمانی بیشترین عکس‌العمل مثبت را از مشتری دریافت کرده‌اید؟ از اقدامات خود در جهت مشتری‌مداری برایمان بگویید.

زمانی که خرید انجام می‌شود، همیشه قابلیت تعویض و مرجوعی وجود دارد، این امر موجب رضایت بیش از پیش مشتری‌هاست.

 ایجاد باشگاه مشتریان فعال، تسهیل فرآیند خرید در بخش آنلاین، توجه به نیاز مشتری در فروشگاه‌ها از اقدامات اصلی است. زمانی که دریابیم مشتری محصولی را نیاز دارد ظرف دوهفته در فروشگاه‌ها طراحی و موجود می‌کنیم. سیستم سفارش‌گیری‌مان نیز به این صورت است که وقتی مشتری درپی محصولی است که موجود نیست، شماره را ثبت می‌کنیم و درصورت مرجوعی اطلاع می‌دهیم.

 

 

درحال‌حاضر خانه مد «فلای» چند شعبه در کشور و در چه شهرهایی دارد؟

9 شعبه داریم که چهار شعبه ما در تهران و پنج شعبه در شهرهای دیگرند.

 

 درباره برنامه‌های آتی خانه مد «فلای» در حوزه‌های توسعه شعب، طراحی محصولات، اضافه کردن لاین‌های دیگر و برنامه‌هایی برای رضایت مشتری توضیح دهید.

در تهران دو شعبه دیگر به‌زودی به مجموعه ما افزوده می‌شوند و پنج شعبه هم در شهرهای مهم و یک شعبه در دبی که لاین عبایا fly خواهد بود، همچنین قرار است لاین‌های اکسسوری، کیف و تولید پارچه دست‌دوز هم در «فلای» عرضه شوند.

 

 

از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های فعالیت خود در صنعت پوشاک داشته‌اید، مواردی را برای مخاطبان‌مان بیان کنید.

کمبود مواد اولیه مثل پارچه و نخ، نبود بستر مناسب برای صادرات مثل جابه‌جایی پول و ارسال کالا و منابع انسانی آموزش‌دیده از مهم‌ترین این چالش‌ها هستند.

 

و کلام آخر...

این صنعت پتانسیل فراوانی دارد. ما ایرانی‌ها هم هنرمند و هم بااستعدادیم، اما از دانش و تکنولوژی کمی برخورداریم. ما نیاز داریم از تجربه افراد بزرگی از کشورهای مطرح این حوزه برای آموزش مدیران و طراحان بهره ببریم، چون درحال‌حاضر هیچ مرکز معتبری نداریم که سابقه‌کار با شرکت‌های بین‌المللی مثل Dior، Fendi و... را داشته باشند. همه در حد برندهای خوب ایران هستند.

تگها : ماهنامه تجارت طلایی , برند , خانه مد , مدیر عامل , فلای فشن , لباس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان